Pages

16 Ağustos 2008

MİLFÖYLÜ BÖREK

Tarifime geçmeden önce bütün müslümanların Beraat Kandilini kutlamak istiyorum.
Peygamber Efendimiz (s.a.s.) bizlere de şöyle buyurmuştur:
"Şaban ayının yarısı (Berâet gecesi) gelince: gecesini namazla, gündüzünü oruçla geçiriniz. Cenâb-ı Allah o gece güneşin batmasıyla dünya göğüne iner ve şöyle der: Benden af dileyen yok mu; onu affedeyim. Rızık isteyen yok mu; rızık vereyim. Şifâ dileyen yok mu;şifâ vereyim. ""Allah Teâlâ Şaban'ın onbeşinci geresi (Berâet gecesi) tecelli eder ve ana-babaya asi olanlarla Allah'a ortak koşanlar dışında bütün kullarını bağışlar. " (İbn Mace, İkametü's-Salât, 191; Tirmizî, Savm, 38).


Çok kolay ve de lezzetli bir böreğe varmısınız.Bu böreğin tarini atasofrasından almıştım.İyiki de almışım.Milföy hamurundan yapılan börekler genellikle ben milföyden yapıldım der.Ama bu börekte kesinlikle milföy tadı olmuyor.
Tarifimiz çok kolay.Belli miktarda malzeme söylemeyeceğim.Ne kadar arzu ederseniz.Kare şeklinde olan milföy hamurlarımızı bol unla inceltebildiğimiz kadar incelteceğiz.İçine istediğiniz börek içinden koyup sararak tepsimize sıralayacağız.Üzerine yumurta sarısı sürüp ,susam ve çörekotuda serptikten sonra fırına vereceğiz.180 derecede pişirdikten sonra sıcak sıcak servis yapacağız.Tarifimiz bu kadar afiyet şeker olsun.

3 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

çıtır çıtır bir börek,harika!

Adsız dedi ki...

Geçmişin bugünle, ışığın gölgeyle, umudun gerçekle,
üzüntünün neşeyle, öfkenin sevgiyle barıştığı nice kandillere.

Diyor ve hem ziyaretin için hem de bu güzel böreği yayınlayıp kolay lezzetleri denemeye teşvik ettiğin için teşekkür ediyorum..milföyleri tek tek mi yoksa yan yana dizip bütünleştirip açarak mı yapıyoruz?
Benim bildiğim bir tarif var 3-4 tane yan yana ve 9 adet milföyden kare oluşturup açıyoruz.Seninkide böyle sanırım.Hadi tarifine yaz da gelip alayım..:)
Sen de hep benim sevdiklerimi yapıyorsun.Böreklere bayılırım.Sevgimle..
Sevgimle...
www.sehnazmutfakta.blogcu.com

aslı'nın mutfağı dedi ki...

İnanılmaz güzel görünüyor, bir milföy delisi olarak bayılacağıma eminim bu lezzete! Ellerine sağlık..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

wibiya widget

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2.4.2009 dan itibaren

son dakika