Pages

2 Mayıs 2008

PEKMEZLİ KABAK

Ben küçükken rahmetli babannemin yaptığı tadı bal kabağından biraz daha farklı olan güzel bir tatlı.Hiç yememiş olanlar için biraz değişik gelebilir ama benim özlediğim bir lezzetmiş.Bu kış bu kabaktan pişirdim .Bizde kara kabak denir ama başka bir ismi de olabilir.Kabuğu oldukca serttir.Bu kabağın kabaklı gözlemesi de çok güzel olur.





Tatlımızı yapmak çok kolay.Ama kabağı parçalamak çok zor.Bir porsiyonluk parçalara ayrılır.Kabağın kabukları soyulmaz.Zaten soymaya kalksanız bile imkansızdır.Tenceremizin tabanına ilk sıra düz olarak yerleştirilir.Üzerine gelecek olanlar ters olarak kapatılır.Tencere dolasıya kadar yerleştirilir.Tabana az su ilave edilir.Kısık ateşte pişirilir.Soğuduktan sonra tabağa alınır üzerine pekmez konulur.Tatlı kaşığı ile afiyetle yenir.
Bu nasıl tatlı böyle şekersiz falan diyebilirsiniz.Öyle bir tatlı kendine özel tadı ile pekmezle tatlandırılıyor.Bu da böyle bir şey afiyet olsun .



Resimde gördüğünüz kabağın tatlısı.Hani yabancıların cadı bayramları falan olur yaa.Oyarlar falan o kabak işte :)

6 yorum:

disal dedi ki...

canım çok değişik bir lezzete benziyor..ama denemekte yarar var..hep aynı şeyi yiyecek değilizya birazda farklı tarifler deneyelim dimi..

ellerine sağlık..nefis bir görüntü olmuş....

hayırlı cumalar...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

canim cok guzel olmus ellerine saglik kucukken babannem yapardi o lezzeti hala yakalayamadim.kabak mevsimi gecmeden deneyecegim o pekmezin verdigi lezzet cok degisik bir tat.
canim guzel bir hafta sonu gesirmeni dilerim sevgiler

dide dedi ki...

Şeker koymadan pekmezle yapılması çok güzel bence. Tamamen doğal olmuş. Ellerine sağlık arkadaşım. Mutlaka deneyeceğim. İyi hafta sonları diliyorum.

Sazji dedi ki...

Bu kabağı çok ilginç buldum. Amerikalıyım ben, bizim Cadı Bayramı'nda oyduğumuz kabakların aynı cinsinden her halde fakat yine de epeyce farklı. Siz nerelisiniz, bu kabakları nerede yetiştiriyorlar? Tohum bulabilirsem çok sevinirim.

Adsız dedi ki...

o blog manşet ne işe yarar googlenin taklidi güya,ya o sizin gibi bi blog allasen akıllı olalım,tatlı için tesekkürler

Adsız dedi ki...

Sinop Boyabat'da buna benzer yaparla kabuklu pişirilir ama pekmez değil pişirilirken içine şeker atılır piştikten sonra kaşıkla kabuğunun üzerinden yenir tadına doyum olmaz, birde incir kurusunu sütün içinde ezerek yapılan bir tatlımız vardır adı incir uyuşturması mı öyle bir şeydi felaket güzeldir :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Email istermisiniz?

wibiya widget

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2.4.2009 dan itibaren

son dakika