Pages

30 Nisan 2013

KATMER BÖREK


Yıllar yıllar önce ,liseye gederken Eser Ablam'dan öğrendiğim bir böreğim var.İsmini bilmiyorum.Burada da öylesine bir isim verdim.Çıtır çıtır harika bir börek oluyor.Mutlaka deneyin derim.Eser Abla ben hala yapıyorum bu böreği :))

Malzemeler:

  • 6 adet yufka
  • 1 paket margarin veya tereyağı
İç malzemesi:
  • 1 kase beyaz peynir
  • 2 tane domates
  • 3-4 tane yeşil biber
Üzeri için:
  • 1 yumurta
  • Susam
  • Çörekotu
Yapılışı:Bir tavada yağ eritilir.Bir yufka masaya serilir.Her bir tarafına fırça ile yağ sürülür.Ortaya doğru katlanarak kare şekli verilir.Bıçakla 4 parçaya bölünür ve 4 tane kare elde edilir.Her bir parçanın içine peynir dilimlenmiş domates ve biberden bir parça konulur.Köşeleri kapatılır ve uçlar alta gelecek şekilde tepsiye dizilir.Bütün yufkalar bu şekilde yapılır.Yumurta sarısı sürülür ve susamla çörekotu serpilir.Kare böreklerin bir köşesinden diğer köşesine bıçakla kesik atılır.Orta dereceli fırında pişirilir.Afiyet olsun..
Anlatabildim mi tam olarak şekli bilmiyorum bir daha ki yapışımda aşama aşama fotoğraflayarak anlatayım.Sevgilerle


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

wibiya widget

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2.4.2009 dan itibaren

son dakika