Pages

29 Nisan 2009

Patates Oturtması


Pratik ve bir o kadar da lezzetli bir yemeğe ne dersiniz.Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıymış.Ben annemden nasıl öğrendiysem öyle tarifi yazacağım.

Malzememiz:
  • 5-6 adet patates
  • 2 tane kuru soğan
  • 200 gr kıyma
  • Tuz
  • Pul biber
  • Karabiber
  • Sıvı yağ

Yapılışı: Patateslerimiz yıkanıp soyulduktan sonra yuvarlak yuvarlak yarım santim kalınlığında doğranır ve suda bekletilir.Soğanlarımız yemeklik doğranır yağda kavrulur.İçine kıyma konulur oda kavrulur.Sonra salçamız,pul biberimiz,karabiberimiz ve tuzumuzda ilave edilir.Hepsi güzelce karıştırılır.Altı kapatılır.Derin olmayan bir tencereye patateslerimiz bir sıra dizilir.Üstüne kıymalı karışımda serpilir.Sonra tekrar patatesle sıralanır ve yine kıymalı karışımdan. Bu şekilde patesler bitene kadar devam eder.Üzerine patatesleri kapayacak kadar su ilave edilir.Kısık ateşte pişmeye bırakılır.Suyu çok fazla olmayacak şekilde ayarlanmalıdır.Az su ile çok lezzetli olur.Yemeğimiz piştikten sonra sıcak sıcak servis yapalım.Afiyet olsunnn.






7 yorum:

HÜLYA dedi ki...

ooh mis gibi karnımda öyle açkii. daha fazla bakamıycam..:)

elelrine sağlık canım afiyetler olsun sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım sayfan çok hoş olmuş.Patates oturtmasını çok severim ellerine sağlık.Kocaman sevgiler...

Sevgi Küçük dedi ki...

az önce adımı (?) görünce "ne zaman yazdım ki bunu" diye kısa bir şaşkınlık yaşadıktan sonra "adaşımın" sayfasına uğramak istedim. iyi ki de gelmişim. ellerine sağlık. okuduklarımın hepsine bayıldım.
sevgiler

made in funda dedi ki...

oturtman süper görünüyor canım.inanılmaz canım çekti.ellerine sağlık.
seni listeme ekledim.bundn sonra daha sık görüşmek dileğiyle...

seheryeli8 dedi ki...

selam
Çok güzel olmuşlar eline sağlık .Hayırlı cumalar diliyorum.
seheryeli8

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Annelerimizin tarifleri hiç şaşmaz alışmışız o güzel lezzetlere ellerinize sağlık çok güzel görünüyor adapazarlı olduğum için patatesli herşeye bayılırım sevgiler

HUYSUZBALIK dedi ki...

Benim annem de bu şekilde yapıyor. Hem pratik hem lezzetli. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

wibiya widget

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2.4.2009 dan itibaren

son dakika