Pages

2 Şubat 2008

KESTANELİ YAŞ PASTA

Geçen gün yemek sitelerini gezerken yani 2 - 3 ay önce değişik bir tarifle karşılaştım.Tam olarak hatırlayamıyorum hangi site olduğunu.Tarifi veren kişi çok güzel olduğundan bahsediyordu.Yorumlarda süperdi.Bir deneyeyim dedim.Tarifi yazdım bir kenara.Hafta sonu uyguladım.Kime sorduysam herkes çok beğendi.Ben hala çok güzel olup olmadığı konusunda kararsızım.Nedenine gelince biraz bana ağır geldi.Bu arada kestane sevenlerin mutlaka denemesi gerekli olan bir tarif diyebilirim.Aynı kestane şekeri gibi.Tarifi yazayım artık çok gevezelik ettim .


Malzemesi:
2 su bardağı kuru fasulye
1 su bardağı iri ceviz içi
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 adet portakal kabuğu rendesi

Üst kreması için:
500ml süt
1 su bar. toz şeker.
1,5 çorba kaşığı kakao
3 çorba kaşığı un
2 yumurta
1 çorba kaşığı margarin.

Yapılışı:Kurufasulye bir gece önceden ıslatılır.Ertesi gün biraz diri kalacak şekilde pişirilir.Ceviz hariç kek için gerekli malzemeler robotta çekilir.Pişmiş kurufasulye de dahil.Daha sonra iri dövülmüş ceviz ilave edilir.Yağlı tepsiye dökülüp180 derecede yarım saat pişirilir.Diğer tarafta kreması pişirilir. Piştikten sonra kremaya margarin ilave edilir.Soğumuş kekin üzerine krema dökülür ve süslenir.(Ben cevizle süsledim .)Buzdolabında soğuduktan sonra ikram edilir.İkram edilirken de kesinlikle kurufasulyeden yapıldığı söylenmez.Çünkü ön yargılı yaklaşılıp öööökk denilebilir.Ayrıca ismi kurufasulyeli yaş pastaydı ben kestaneli yaptımm .Bilginizeeee.Afiyetttt olsunnnn :)


3 yorum:

İlker Ergin dedi ki...

nefis olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

www.illedeyemek.com dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel olmuş hem görüntü hemde lezzet süper,yiyenlere afiyetler olsun....

Adsız dedi ki...

Bu tarifi denedim çok güzel oldu,
teşekkürler

Tülin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

wibiya widget

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2.4.2009 dan itibaren

son dakika