Pages

9 Nisan 2008

AVAKADO SALATALARI

Avakado ile yapılmış salata yemediyseniz mutlaka deneyin derim.Müthiş bir tat.Tabii avakadoyu lezzetli hale getiren zeytinyağı,limon suyu ve bana göre en önemlisi olan karabiberi unutmamak gerekli.Aslında önceden bilmezdim ben .Evlendikten sonra annem tanıştırdı beni avokado ile.İyiki de tanıştırmış.Teşekkürler anneciğim.
Avakado salatası yapmak için aslında özel bir tarife ihtiyaç yok istediğiniz malzemeyle yapabilirsiniz.Sadece avakadoya çok yakışan üçlüyü unutmayarak .


Bu salatam hem göze hem damağa hitap ediyor.Domatesle avakadoyu güzelce doğrayarak ikisini bir güzel karıştırırız.Üzerine kırmızı lahanayı tuzla yumaşatıp ilave ederiz.Közlenmiş kırmızı biber ve kornişon turşu le süsleriz.Süslemeye geçmeden önce limon suyu,tuz, karabiber ve zeytinyağını ilave ederiz.


Bu salatamız daha sade diğerine göre.Sadece domates ve avakado yaptım.Böyle de çok güzel oluyor.


Bu salatamız ise en sadesi :)
Sadece avakado ile yaptım.Böyle de yenir mi demeyin.Bir deneyin.Afiyet olsunn.


Avokado ile ilgili bir yazıyı da buraya aktarmak istiyorum.Belki ilginizi çeker.Sevgilerle

Anavatanı ve Özellikleri...
Avakadonun anavatanı Meksika, Guetemala ve Güney Amerika'nın kuzey sahillerinde yetişir.Günümüzde ülkemizin güney sahillerinde de yetiştirilmektedir. Avokado kabuğu yeşil, yenenkısımları beyaz, iri çekirdekli bir meyvedir. Avokado toplandıktan sonra tam olarak olgunlaşır. Hemen tüketmek üzere satın alıyorsanız, yumuşak olanı tercih edin, aynı zamanda derisinin parlak ve kaygan olmasına, salladığınızda çekirdeğin sesinin gelmesine dikkat edin. Birkaç gün sonra tüketecekseniz, sert olanı tercih ediniz.
Faydaları...
Kabıza karşı etkilidir. Bağışıklık sistemini güçlendirici özelliği bulunmaktadır. İçerdiği doymamış yağ asitleri kanda kolesterolün yükselmesini önlemesinden dolayı kalp ve damar hastalıkları için en iyi doğal ilaçtır. Avakado, vücutta toksik maddeleri etkisiz hale getirerek,yaşlılığa yol açan zararlı maddeleri yok etmesinden dolayı yaşlanma sürecini yavaşlatarakhastalıkları önlemede önemli rol oynar. İçeriğinde bulunan protein, mineral ve vitaminlerküçük çocukların ve hamile bayanların dengeli ve sağlıklı beslenmelerinde çok gerekli olanmaddelerdir. Avakado, vücudun karbonhidrat, protein ve yağ metabolizmasında düzenleyiciolarak görev yapar. Deriyi kurumaktan korur ve özellikle, duyarlı, kuru, yıpranmış ve yaşlanmış derileri iyileştirir ve güçlendirir. Bol miktarda içerdiği A vitamini, hücrelerin yenilenmesini destekler ve üst deride kepeklenmeyi nasırlaşmayı önler.
Farklı Şekillerde Tüketebilirsiniz...
1. Meyve uzunlamasına ortadan kesilir. Ortadaki iri çekirdek çıkarılır. Meyve ince ince cips gibi doğranır veya ezilir. Tuz, kırmızı veya karabiber ekilir. Limon sıkılır karıştırılır. Arzuyagöre biraz taze yada kuru soğan kıyılarak ilave edilir, maydonoz ve domates ilave edilebilir.Salata gibi yenir.
2.Soyulmuş ve ezilmiş avokado sarımsaklı yoğurt ile karıştırılır. Limon ilave edilmez, buşekilde de yenilebilir.
3. Omlet yapılır. Peynir yerine avokado konur.
4. Mantar sote gibi sote yapılabilir.
5. Ezilmiş avakado bal ve ezilmiş cevizle karıştırılır. Bu takdirde tuz, limon, biber ilaveedilmez.
Tavsiyeler...
1. Avakadoyu soyduktan sonra kararmaması için limonlu suda bekletebilirsiniz.
2. Salata için, avokadoyu dilimlemek yerine bir kaşıkla oval parçalar çıkardıktan sonraüzerlerine limon sıkarak servis yapabilirsiniz.
3. Çabuk sos hazırlamak için, soyulmuş avakadoyu püre haline getirip içine bir çorba kaşığırendelenmiş soğan, bir adet limonun suyu, tuz ve karabiber ekledikten sonra karıştırın.Havuç, salatalık ve kerevizle servis yapabilirsiniz.
4. Avakado ile tavuk çok uyumludur. Taze bir pidenin veya sandviçin içine haşlanmış tavuk,ince dilimlenmiş avokado, salata yaprakları, domates dilimleri , taze soğan koyulup arasınamayonez ilave edilerek afiyetle yenir.
5. Gazete kağıdına sarılan avakadolar birkaç gün içinde yenecek olgunluğa ulaşırlar.
6. Avakadoyu oda ısısında bekletmek gerekir. Buzdolabına koymanız, soğuktan hiç hoşlanmayan bu meyvelere iyi gelmez. Meyve olmasına rağmen, daha çok sebze gibi kullanılır. Limon suyu ile iyi uyum sağlar. Baharatla pişirilen yemeklerle, acılı soslarla kullanılabilir. Giriş yemekleri ve salatalarda da bolca kullanılan avokado, nötr tadıyla çok farklı yerlerde karşımıza çıkar. Bir omletin içine, çorbalara, peynirli makarna soslarına katılabildiği gibi, tatlı olarak hazırlanan, çilekli puding de kullanılabilir.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

selam canım.bende çok severim ve sık sık yaparım avakado salatasını..sende harika yapmışsın canm.eline saglık..biraz degişik olarakta ben yapıyorum tarifi var sitemde balık yemeklerinin yanına çok yakşıyor:)sevgilerimle..

uygarimizlahayat dedi ki...

Selammm çok güzel görünüyor, hiç duymamıştım mutlaka denemek isterim, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

meraba avokada salatısı çok güzel görünüyor en yakın zamanda yapacağım ben bir salalta hastasıyım sizin tamak tadınıza güveniyorum hiç tereddüt etmeden yapıyorum tariflerinizi selamlar nermin

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hiç denemedim ama hep denemeyi istemişimdir...Nefis görünüyor ellerine sağlık...

Yaren dedi ki...

Cok harika bir salata olmus,ellerine saglik.Gercekten hem göze hem damaga hitap ediyor.Afiyetler olsun,sevgiyle kal.

gezgincigencler dedi ki...

canım tadını pek sevmem avokadonun ama yararlı işte ne yaparsın:))salata süper olmuş ama, ellerine sağlık


sevgiler

Adsız dedi ki...

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

merhaba, yorumunuza tesekkur etmeye geldim ve ne goreyim harika bir salata,avokadoyu çok severim gerçekten bu salata tam bana gore mutlaka bende bunu denicem, gorusmek uzere, sevgiler ve iyi pazarlar.

Adsız dedi ki...

Salata nefis..Avakodonun faydalarını düşünürsek mutlaka yemeliyiz..Ben onunla yapılan tarifler arıyordum..Teşekkürler ..kesinlikle deneyeceğim...http://sehnazmutfakta.blogcu.com

sadiye dedi ki...

selamlar canım
avakodu ve brokolinintadını bilmem hiç yemedim.
ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

yogutlu ve limonlu yaptım Balık kokusu gibi degişik bir koku var nasıl giderebilirim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

wibiya widget

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2.4.2009 dan itibaren

son dakika